Miami tips

Fick en förfrågan om jag kunde tipsa lite om vad som ska göras och ses i Miami. Hmm den här listan kan ju bli hur lång som helst men här kommer lite tips.

Vill du bo med kändisar ska du checka in på South Beach hotellen Delano eller Tides, rätt dyra alternativ men samtidigt får man tillgång till nattklubbarna som är kopplade till hotellen, som kanske annars för vissa kan vara svåra att komma in på. Men är du tjej, klädd i någorlunda snygg dress så kommer du lätt in i USA. Annars finns det en rad olika hotell i området. Pelican Hotel är en favorit, där har jag bott några gånger. Där väljer man rum efter smak, typ Hoochie room, las vegas room, Carribean room etc.. dvs inredda efter teman.

South beach i sig är litet, men vill du festa så e det här du ska bo, annars finns finare alternativ som sunny siles i North Miami beach som har en lite lugnare atmosfär.
Shopping finns i oändligheter ett tips är att ta sig till Aventura Mall som har det mesta och lite till. Ta på dig en varmare tröja för Ac.n i florida är inte o leka med.
Sen kan  du även ta dig till Dolphin mall, ligger inte så lång från flygplatsen. finns säkert över 200 butiker där.

Vill du handla lite märkesgrejer ska du bege dig till Bal Harbour Shops mellan Collins Avenue and 96th Street.
Bor du i south beach och inte har bil så kan du alltid shoppa lite på Lincoln Road, finns gott om butiker där.

Vad gäller nattklubbar och restauranger så ändras det från månad till månad. Ena dagen är ett ställe hippt och sen är det nått nytt på gång rätt så snabbt därefter. Mina favoritmatställen är poracao mmiami, som erbjuder brasiliansk steakhouse &  Azul. Men bra restauranger finns typ i varje hörn.

nattliv: Kvällen borde börja på Oceandrive där det flödar av mysiga små barer och klubbar. ett av mina absoluta favoritställen i hela Miami r mangos, där det dansas merengue och showas på bardisken, väldigt kul och avslappnat ställe.

Opium Garden, Shoreclub, Mansion är fler favoriter. mansion är en av världens största nattklubb.

sen ska man inte bara sitta still på miami beach utan ge sig ut i rundområdet. Ta en trip till the keys och njut, där är jättevackert.

Nåväl undrar du något mer är det bara att skriva vad du vill jag ska tipsa om.

lite foton ..

DELANO HOTEL

KEYS

Åk kryssning i Karibien

Kommentarer
Postat av: svar; karolina

Åh, jag vill jag vill TILL MIAMI! :D

2009-01-02 @ 16:00:57
URL: http://bloggofstyle.blogg.se/
Postat av: mikaela

ååå blir helt sjuk när jag läser detta och ser de underbara bilderna, kryssning i karibien verkar underbart jag måste verkligen åka nån stans snart :)...

jätte fin blogg förresten :)

kram

2009-01-02 @ 17:02:20
URL: http://mikkan4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0